fredag 11 maj 2012

Gitarr!! :D

Hej!
Jag har upptäckt hur kul jag tycker det är att spela gitarr! Jag kan bara fyra ackord än så länge, men jag vill och ska lära mig fler! :) Vi lyssnade på en låt på musiken som heter "4-chord song" av Axis of Awesome (lyssna på den, den är bra!) och i den spelar de jättemånga olika pop-låtar med samma fyra ackord. Så det är de jag kan nu! :D Det går väl inte jättebra att spela hemma eftersom gitarren är extremt ostämd... :/ Får försöka fixa det! ;)

Nu sitter jag mest och slappar framför tv:n med mamma och kollar på Scooby Doo (extrem nostalgi-chock på gång! :D) och äter sura vingummin! Vi hade inga popcorn så det fick duga! ;)

Även denna helg kommer bli hektisk. Imorgon har jag repetitioner och på söndag har jag en föreställning. Jag ska vara där klockan 10 båda dagarna. Som tur är så ligger det ungefär femtio meter bort så jag kan gå typ fem minuter innan vi ska vara där.

Nu ska jag fortsätta kolla film och mysa!
//Arinea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar