måndag 6 februari 2012

Varför?

Hur kan man bli så sårad och ledsen för något en annan människa sagt? Hur? Kan någon svara på det? Jag är kristen och det är min religion. Varför kan vissa inte respektera det? Varför måste de kläcka ur sig något i stil med: "Det finns många dumma människor i världen... Till exempel kristna eller andra religiösa människor. De tror ju på Gud och Gud finns ju inte." Mitt under en SO-lektion! När alla kan höra! Även jag. Jag kan inte på något sätt förklara hur det får mig att känna. Och att personen några dagar senare säger ungefär: "Kristna är ju inte lika smarta för de tror på Gud." Det är bara oförståeligt för mig. Hade jag inte varit religiös men någon annan var det hade jag inte sagt något liknande! Det kan jag försäkra! Det är det de tror på och det har de full rätt att göra!

Nåja, nog pratat om det! Jag har engelska-läxa som ska vara klar imorgon. Det är inte svårt men det går inte direkt på fem minuter.

Nu måste jag gå. Jag har läxor att göra! :/
//Arinea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar